Procjena vrijednosti

Nekoliko je razloga zašto se osobe ili poduzeća odlučuju na uslugu procjene vrijednosti, a najčešće se radi prije prodaje ili akvizicija poduzeća.

KOME I KADA JE USLUGA POTREBNA?

Usluga procjene vrijednosti poduzeća, brendova i sl. pogodna je za svako poduzeće koje želi biti svjesno stvarne vrijednosti predmeta procjenjivanja. Klijenti se za ovu uslugu odlučuju prije aktivnosti prodaje poduzeća, odnosno spajanja i preuzimanja ("M&A"), ali i kod "Squeeze out-a", za potrebe dokapitalizacije, inicijalne javne ponude ("IPO"), procjene vrijednosti vrijednosnica, goodwilla i slično. 

ŠTO DOBIVA KLIJENT?

Procjena vrijednosti omogućava uvid u stvarnu vrijednost predmeta procjene, s obzirom da na nju često utječe subjektivnost osoba uključenih u poslovanje. 

KOJE SE METODE KORISTE ZA PROCJENU?

Usluga procjene vrijednosti obavlja se jednom od sljedećih metoda:

  • DCF metoda
  • metoda multiplikatora (relativna) 
  • metoda neto imovine (statička)

Want to know more?